Remedial Teaching
Op maat gemaakt ondersteuningsprogramma gefocust op: betere concentratie, betere leervaardigheden en verbeterde executieve functies.
Mijn Visie
Tijdens het werken met kinderen ben ik er steeds meer van overtuigd geraakt dat leren samen gebeurt. Dit betekent voor mij dat de leerlingen veel invloed krijgen op hun leerproces en dat er samen wordt gekeken naar de beste manier van leren voor de leerling. Hierbij zie ik het 'kunnen reflecteren’ als een essentiële vaardigheid, waar er in de begeleiding veel aandacht aan wordt besteed.
Dit is Ingrid Cornelisse
Na het afronden van mijn middelbare school, ben ik begonnen aan het conservatorium waar ik hoofdvak harp heb gevolgd. Tijdens mijn master aan het conservatorium is mijn interesse in leerproblemen aangewakkerd en heb ik een harplesboek geschreven voor kinderen met dyslexie. Zowel tijdens als na mijn studie aan het conservatorium, ben ik harples gaan geven aan kinderen, jongeren en volwassenen.
Master Educational Needs
Na een jaar niet gestudeerd te hebben, begon het bij mij weer te kriebelen en heb ik besloten om met de master ‘Educational Needs’ te beginnen. Tijdens deze master heb ik eerst de specialisatie ‘Leren’ gevolgd, waarin ik heb geleerd hoe ik leerlingen met leerproblemen kan ondersteunen. Tijdens mijn onderzoek heb ik me gericht op het versterken van executieve functies: dit zijn vaardigheden die een basisvoorwaarde zijn voor leren en werken. Na deze specialisatie heb ik er voor gekozen om ook de specialisatie ‘Gedrag’ te volgen. Zowel tijdens de specialisatie ‘Leren’ als ‘Gedrag’ richt ik mij op het ondersteunen van leervaardigheden.